Романенко Тетяна Вікторівна,

керівник гуртка «Паперопластики»

Укладацька програма для початкового рівня гуртка «Паперопластики"

Зміст

1. Анотація…………………………………….3

2. Програма……………………………………4-8

3. Плани-конспекти занять гуртка з теми «Пап’є- маше»……………………………………9-42

Анотація

Ця збірка містить творчо опрацьовану програму для початкового рівня гуртка «Паперопластики», оскільки завдання керівника гуртка є не тільки працювати з дітьми і розвивати їхні творчі навички, а й зробити заняття практичними, творчими і посильними для маленьких гуртківців.

1.Вступне заняття (4год.)

Мета, зміст та основні напрямки роботи гуртка. Ознайомити з матеріалами і інструментами роботи на гуртку. Ознайомлення і вивчення правил безпеки праці. Вивчення історії винайдення паперу, його видами. Основні види роботи з папером на гуртку (з демонстрацією робіт).

2. Робота з папером в техніках: витинанки, ори гамі, паперопластики. (14 год.)

Ознайомлення дітей з поробками методом витинанки, ори гамі та паперопластики. Найпростіші вироби в техніці ори гамі (човники, шапочки, курочки), паперопластики (птахи, рибки, квіти),витинанки (сніжинки, фіранки, гірлянди).

3. Умовні знаки при роботі з папером (4 год.)

Вивчення умовних знаків і прийомів складання. Поняття про базові форми «Трикутник», «Повітряний змій», «Двері», «Млинець», «Будинок», «Водяна бомбочка».

4. Новорічні іграшки та сувеніри з паперу (12год.)

Повторення правил безпеки праці. Виготовлення ялинкових прикрас, гірлянд, декору. Виготовлення Різдвяних аплікацій,витинанок.

5. Аплікація з паперу (12 год.)

Ознайомлення з аплікацією як видом декоративного образотворчого мистецтва. Ознайомлення з роботами відомих художників і графіків. Виготовлення мозаїк. Вивчення методів та прийомів виготовлення аплікацій.

6. Пап’є- маше (8 год.)

Способи виготовлення виробів з пап’є- маше. Інструменти та матеріали. Зразки виробів. Виготовлення найпростіших виробів (посуд,фрукти, маски).

7. Витинанки (10год.)

Ознайомлення з історіє виникнення витинанок. Методи і прийоми виготовлення витинанок. Зразки витинанок. Виготовлення серветок, гірлянд, зірочок, сніжинок. Створення панно за власним задумом.

8. Вітальні листівки (6 год.)

Вітальні листівки до Дня Народження, 8 Березня з використанням техніки витинанки і ори гамі. Демонстрація зразків.

9. Юні оригамісти (2 год.)

Ознайомлення з творчістю юних оригамістів (Садко Са- сакі), перегляд їхніх робіт.Творча робота дітей у техніці ори гамі за власним задумом).

10.Ознайомлення з базовими формами ори гамі (36 год.)

Пояснення значення базових форм і їх використання : «Подвійний квадрат», «Риба», «Катамаран», «Птах», «Жабка».

11. Виготовлення казкових героїв способом ори гамі(8 год.)

Діти за вибором виготовляють казкових героїв, використовують деякі базові форми.

12.Вироби з гофрованого паперу (8 год.)

Гофрування паперу за допомогою «долинок» і «гірок». Демонстрація виробів з гофрованого паперу. Виготовлення найпростіших виробів.

13.Початкові елементи складання листів і конвертів (6 год.)

Виготовлення конверта «Солдатський трикутник». Перегляд авторських робіт . Виготовлення метелика, журавлика, вітрячка, сердечка.

14.Виготовлення експонатів на виставку (10 год.)

Вимоги до виставки робіт. Виготовлення тематичних, колективних та індивідуальних робіт у вивчених техніках. Творчий звіт гуртківців на шкільній виставці, представлення свої робіт.

15.Підсумкове заняття (2 год.)

Підведення підсумків роботи,відзначення кращих гуртківців. Індивідуальні завдання на літо.

Тема. Методика виготовлення виробів з пап’є-маше. Інструменти та матеріали. Виготовлення посуду.

Мета. Ознайомити дітей з новою технікою роботи з папером, її властивостями і особливостями. Повторити правила безпеки життєдіяльності на занятті, та поведінки на перерві. Продемонструвати вироби, зроблені у техніці пап’є-маше. Розвивати увагу і мислення. Виховувати любов і повагу до праці.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

1. Відгадування загадок.

Довго жив, багатьох кормив. Упав - пропав, ніхто кісток не зібрав. ( Горщик глиняний) З глини робився. на кружалі вертівся, На вогні пікся,на базарі бував, Людей годував, як упав, то пропав.

(Горщик) Біля тіла - вуха, А голови немає. ( Каструля) Має рот і одне вушко, Що то є? Вгадали? (Кружка) Ліз карасик Через перелазик, Та в воду - плюсь! (Кухоль)

ІІ.Оголошення теми заняття.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь керівника гуртка.

На сьогоднішньому занятті ми ознайомимось із технікою пап’є-маше.

Творіння майстрів, які володіють пап'є-маше, дійшли до нас у вигляді величезних колон з ліпниною в Ермітажі, у вигляді скульптур богів в буддиських храмах, у вигляді лакових шкатулок з мініатюрами.Через французьку назву вважається, що мистецтво пап'є-маше зародилося у Франції, проте це не зовсім вірно: виробів з пап'є-маше у Франції не було до самої середини XVII століття, а батьківщиною цього виду мистецтва є Китай, де було винайдено папір. При розкопках на території Давнього Китаю були виявлені шоломи, виготовлені методом пап'є-маше, і рік створення цих шоломів коливається між 202-м і 220-м роком до н.е. Далі захоплення пап'є-маше поширилося на територію Японії і Персії, де таким методом виготовлялися маски для спеціальних церемоній. Тільки в 70-і роки XVII століття пап'є-маше стали відомі в усьому світі, в тому числі і у Франції. У 1740 р. почалося виробництво лакованих виробів з пап'є-маше за зразками, які були привезені з Японії. Бізнес виявився настільки вдалим, що почали винаходитися все більш нові склеювальні склади і техніки, завдяки яким вироби володіли такою ж міцністю, як дерево. Найчастіше пап'є-маше використовувалося для виготовлення ляльок. У Франції було налагоджено їх масове виробництво, і нині ці ляльки у великій ціні серед колекціонерів. Донині техніка пап'є-маше використовується в театрах при виготовленні декорацій. Вони виходять дуже легкими і їх без зусиль можна переміщати по сцені. А якщо подібний виріб не наражати впливу вологи, воно може прослужити дуже довго. Так цей спосіб роботи з папером дійшов і до наших часів, на сьогоднішньому занятті ми зним ознайомимомось.

В даний час існує декілька технік виготовлення виробів з пап'є-маше.

Перший - виріб пошарово склеюється на моделі з маленьких шматочків мокрого паперу на заздалегідь приготовлену модель. У класичній техніці наноситься від кількох до 100 шарів паперу. Зараз для цього часто використовують ПВА клей, а раніше застосовували крохмальний клейстер.Другий метод - вироби формуються з рідкої паперової маси. Папір, розрізає на дрібні шматочки, заливається гарячою водою і на добу поміщається в тепле місце. Потім вона піддається кип'ятіння, віджимається, розпушується і висушується. Отримана паперова маса ретельно перемішується з крейдою. У паперово-крейдяну суміш при постійному помішуванні додають клей до отримання пластичного сметанообразного тесту. В якості клею використовують суміш крохмального клейстеру і столярного клею. Тісто виливають у приготовлену форму або наносять шаром на її поверхні і витримують до повного висихання.

На сьогоднішньому занятті ми працюватимемо за першою технікою (нашарування маленьких частинок паперу на поверхню).

2. Презентація зразків роботи у техніці пап’є-маше.

3. Повторення правил безпеки праці і роботи з клеєм.

1. Для нанесення клею на деталь потрібно використовувати підкладний аркуш, щоб не забруднити парту, стіл.

2. Наносити пензликом від середини деталі до країв.

3. При потраплянні на одяг негайно змити водою.

4. Для притискання деталей або витирання рук треба користу­ватися ганчір'яною серветкою.

5. Після закінчення роботу, клей щільно закрити, пензлик і посуд для клею помити.

4. Повідомлення і пояснення теми заняття.

На сьогоднішньому занятті ми з допомогою техніки пап’є-маше будемо виготовляти тарілку. Для цього нам знадобиться:тарілка, клей ПВА, газетний папір.

1. Газетний папір нариваємо на дрібні клаптики.

2. Перший шар паперу наклеюємо на поверхню тарілки,змочуючи їх водою,наступні змочуючи у клеєві ПВА.

3. Накладаємо декілька шарів(6-10), для чіткого рахунку шарів робимо кольорові позначки.

4.Закінчивши наклеювання паперу, роботу просушуємо.

5.Коли папір висох, то він легко відділяється від тарілки.

6. Паперову тарілку, виготовлену у техніці пап’є-маше, розмальовуємо за власним задумом.

5. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

6. Практична робота дітей під наглядом керівника.

(діти виготовляють посуд)

7. Прибирання робочого місця.

ІV. Заключна частина

1.Підбиття підсумків заняття.

-- Яка тема нашого сьогоднішнього заняття?

---Що нового ви дізнались?

-- Вам сподобалась нова техніка роботи, папє-маше?

V.Підсумок заняття.

1. Перегляд зроблених робіт

2. Відзначення кращих.

Тема. Виготовлення маски у техніці пап’є-маше.

Мета. Формувати вміння працювати з технікою пап’є-маше. Удосконалення вмінь роботи. Розвивати творчі здібності. Виховувати любов до праці.

Хід заняття

І.Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- З якою технікою ми ознайомились на минулому занятті?

- Вам сподобалась робота у цій техніці ?

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття

1.Вступне слово

На сьогоднішньому занятті ми продовжимо працювати над темою пап’є-маше.

--Які вірші чи казки ви знаєте про зайчика?

«Зайчик»

Захворів морський цар, і лікар-риба сказала йому, що тільки печінка зайця може врятувати його від смерті.

Тоді послали кита зловити зайця. Кит поплив, але коло берега зловили його рибалки.

Послали сома, але сома теж зловили.

Тоді послали черепаху. Черепаха знайшла царя звірів тигра і каже.

— Ти цар, і у нас є цар. Наш цар умирає, і лікар сказав йому, що якщо він з'їсть заячої печінки, то жити буде. І цар просив, щоб ти дав зайця.

Тигр вислухав і звелів привести до нього зайця.

— Іди,— сказав він,— за цею черепахою: тебе кличе морський цар.

Іде зайчик з черепахою і випитує, чого треба від нього морському цареві. Розказала йому черепаха, в чому справа.

— Але якщо він вийме в мене печінку, то я уже жити не буду? — запитав зайчик черепаху.

— Цього я не знаю,— сказала черепаха.

— Ну, так ось що. У мене є один кривий родич. Він давно жаліється, що йому від кривої ноги жити не можна. А цареві вашому все ж одно, яку печінку не їсти, аби тільки заяча була. Так ти почекай мене, я тільки ось у цей лісок побіжу і зараз приведу тобі кривого зайця,— сказав зайчик.

— А мені все одно,— сказала черепаха і випустила зайця. Заєць побіг до лісу, і тільки його і бачили.

Ждала, ждала черепаха його і полізла до свого царя. Узнав цар, в чому справа, і наказав їй знову лізти до царя звірів. Розказала черепаха цареві звірів, як утік від неї зайчик.

— Ну, йди додому,— сказав їй цар.— Від тебе він знову втече. Я пришлю його з кимось другим.

Почув зайчик, що його шукають, і каже.

— Тепер, коли мені все одно умирати, зроблюсь я розбійником. Одного разу бачить він — лізе по дорозі черепаха.

— Ти куди лізеш? — питає її зайчик.

— До вашого царя іду. Треба сказати йому, щоб не шукав зайця, так як наш цар уже умер,— відповіла йому черепаха.

Тоді зайчик побіг попереду черепахи і сказав:

— Чув я, великий царю, що ти мене шукаєш. Ось я.

— А де ти був до цього часу? Чому ти утік тоді від черепахи? — запитав цар.

— Я не утік, а відпросився, погодившись вислати за себе кривого. Ось до нього я і бігав,— пояснив зайчик.

— А де ж він? — запитав цар.

— Та не пішов. Каже, що не хоче умирати,— каже зайчик.

— Як не хоче, то іди ти! — приказав цар.

В цей час прилізла черепаха із звісткою, що їх цар уже помер, і зайця не потрібно.

— Ну, умер, так умер,— сказав тигр і відпустив зайця додому.

-Отже, як ви зрозуміли, на сьогоднішньому занятті ми будимо виготовляти маску зайчика.

Для цього нам знадобиться пластикова маска зайчика, папір, клей, пензлик.

2. Повторення правил безпечної роботи з клеєм.

1. Для нанесення клею на деталь потрібно використовувати підкладний аркуш, щоб не забруднити парту, стіл.

2. Наносити пензликом від середини деталі до країв.

3. При потраплянні на одяг негайно змити водою.

4. Для притискання деталей або витирання рук треба користу­ватися ганчір’яною серветкою.

5. Після закінчення роботу, клей щільно закрити, пензлик і посуд для клею помити.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти.

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть.

А тепер їх опустіть.

Плигніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд.

3.Пояснення послідовності виконання роботи.

Перш ніж приступити до виконання маски, потрібно приготувати модель, яку

ми будемо обклеювати пап'є-маше (маска зайчика).

Перед початком роботи її можна покрити тонким шаром

вазеліну або жирного крему, щоб перший шар маски не пристав. Далі модель обклеюють папером за технікою пап'є-маше. Рвемо газету на

дрібні шматочки . Щоб не заплутатися

в шарах, краще, щоб папір був двох кольорів: газетні малюнки, наприклад,

і газетний текст. Накладаємо 7-9 шарів паперу.

Одержуємо маску. Залишаємо до висихання. Висохлу маску затираємо наждачним папером, розфарбовуємо за бажанням. Для того щоб готова маска не боялася води, можна покрити її густим шаром лаку. Важливо тільки, щоб використовуваний клей при засиханні ставав прозорим.
4.Практична робота гуртківців.

5. Прибирання робочого місця.

ІV. Заключна частина

-Яка тема нашого сьогоднішнього заняття?

-Вам сподобалось виготовляти маску?

-Які матеріали ми використовували?

V.Підсумок заняття.

1.Відзначення гарно виконаних робіт

Тема. Виготовлення фруктів у техніці пап’є-маше (яблука).

Мета. Продовжити роботу у техніці пап’є-маше, навчити виготовляти яблуко у цій техніці. Розвивати творчі навички,увагу і фантазію. Виховувати любов до праці і природи.

Хід заняття

І. Організаційна части.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово.

На сьогоднішньому занятті ми продовжимо роботу у техніці пап’є-маше, будемо виготовляти яблуко.

--Діти,а які ви полюбляєте яблука?

--Які яблука ростуть у вас вдома,можливо хтось з вас знає назви сортів яблук?

Вчені провели цікавий експеримент: вони попросили кілька тисяч людей назвати будь-який фрукт. І 99,9% назвали яблуко. З чим це пов'язано, сказати важко. Може бути, з тим, що яблука завжди були самим доступним і звичним з фруктів? Або з тим, що яблука супроводжують нас з самого дитинства в казках, легендах, переказах? Це і молодильні яблука, і яблунька, що сховала дітей від гусей які переслідували їх за наказом Баби-яги гусей-лебедів, це і яблучко, що котиться по золотій тарілочці. Дорослішаючи, ми дізнаємося про райські яблука

... Навесні милуємося білим і рожевим молоком квітучих яблунь на вулицях міст і в навколишніх садах. У зрілому віці починаємо ностальгувати за бабусиним яблучним варенням і починаємо варити його самі ... Прихворівши, згадуємо твердження лікарів, що якщо з'їдати пару-трійку яблук на день, то і лікар не знадобиться ... А ті, у кого є дачі , з задоволенням п'ють чай під яблунями влітку і до пізньої осені з насолодою вдихають аромат свіжих яблук. Вчені Кембриджського університету запевняють, що кожна людина здатна продовжити своє життя на три роки, з'їдаючи по 1 яблуку на день. Саме яблука найбільш ефективно знижують ризик виникнення онкологічних і серцево-судинних захворювань. Дослідження показали, що в 1 яблуці у вісім разів більше антиоксидантів, ніж в банані, у два рази більше, ніж у більш дорогих цитрусових, і в півтора більше, ніж в 100 г чорниці. Особливо багато антиоксидантів в яблучній шкірці. Пам'ятаю, що коли мені було 2-3 роки, мама щоранку годувала мене яблучним пюре, а шкірка ... діставалася татові ... Казка про молодильні яблука - чиста правда, тому як допитливі вчені обстежили кілька тисяч людей похилого віку і з'ясували, що любителі яблук не тільки виглядають молодше своїх однолітків, в меню яких мало або зовсім немає яблук, але і їх біологічних вік менше паспортного на 6-10 років . Нервовим людям вчені рекомендують гризти яблука як можна частіше, щоб зняти стрес і не допустити його переходу в депресію. Заспокоює нерви і чай з твердого кислого яблука. Потрібно нарізати його часточками, залити 1 склянкою окропу, дати настоятися хвилин 20 і пити собі на здоров'я. Наприклад, для їжі більше підходять солодкі ранні сорти з золотисто-жовтою і з жовтувато-білою м'якоттю . Тим же, хто хоче укріпити зуби, рекомендуються тверді сорти. Вони ж гарні для варення і компотів на зиму і як начинка для пирогів. Для салатів кулінари рекомендують сорт «Ред Делішез» , що вперше з'явився у продажу в 1874 році. Тверді сорти яблук, наприклад, «Семеренко» , «Пепін шафранний» ,«Антонівські» , можна зберегти на всю зиму в свіжому вигляді.

Для цього яблука збирають до настання зрілості і зберігають у прохолодному місці. Люди зберігають яблука в підвалі, а деякі у комірчині. На зберігання закладаються тільки здорові і неушкоджені яблука. Закладаючи їх на зберігання, кожне яблуко загортають у папір і перекладають листям. Добре зберігаються яблука, які зберігаються в стружці від листяних дерев.

2. Пояснення виконання роботи.

Як ви здогадались , що основним елементом для цього виробу є саме папір. На цьому занятті хочу вам пояснити, як зробити пап'є — маше «Яблуко». Щоб виготовити цю саморобку, не потрібно надприродних знань і умінь; слід просто дотримуватися інструкції з техніки її виконання.

Нам знадобиться:

· Білі аркуші паперу або серветки;

· Ємність з водою;

· Клей ПВА і пензлик;

· Яблуко або пластилін;

· Ножиці;

· Гострий ніж;

· Фарби (гуаш) і пензлик до них;

· Лак .

І крок

Перед використанням яблуко, ретельно вимийте і висушіть його. Візьміть кілька аркушів білого паперу (серветки) і з допомогою ножиць наріжте квадратики 1,5 на 1,5 см. Опустіть папір в ємність з водою, щоб вона трішки розм'якла.

ІІ крок

Візьміть яблуко і рівномірно, в один шар обкладіть його мокрими шматочками папірці. Як тільки перший шар буде готовий, поверх нього нанесіть клей ПВА, потім нанесіть другий шар мокрого паперу. Кожні наступні шари виконуються так само. Можна чергувати шари: спочатку викладати шар з паперу, потім з серветки, так яблуко буде більш гладким. Врахуйте: чим більше шарів, тим міцніше буде конструкція.

ІІІ крок

Відкладіть яблуко; протягом доби воно повинно гарненько просохнути. Але врахуйте, пап'є-маше сушити на батареї не можна. Як тільки яблуко підсохне, візьміть його, і за допомогою гострого ножа, розріжте його вздовж по центру.

IV крок

Вийміть справжнє яблуко з кожної половинки. Склейте 2 половини «паперового» яблука; і зверху ще раз повністю обклейте яблуко, але вже сухою білою серветкою (можна

в 2-3 шари). Через годину після цього можна починати фарбувати яблуко.

V крок

Крім одноколірних відтінків, можна яблуко прикрасити двома або трьома кольорами. Також на такому яблучку можна намалювати будь-яке зображення, або ж приклеїти на нього ажур, бісер, або декоративні камені. Зробіть листочок з паперу, а з зубочистки-хвостик.

крок VI(Цю роботу діти виконують з вчителем)

Останній етап нашої роботи — це нанесення лаку на пап'є-маше. Лак повинен бути безбарвний, він наноситься в один шар. Сушиться лак стільки часу, скільки вказано в інструкції на його пляшечці. По завершенню роботи залишається тільки милуватися своїм творінням.

3. Повторення правил безпеки праці роботи з клеєм

Фізкультхвилинка

Раз! Два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П'ять! Шість! Усі веселі.

Летимо на каруселі.

Сім! Вісім! В поїзд сіли

Ніжками затупотіли.

Дев'ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли.

4. Практична робота дітей під наглядом керівника

5. Прибирання робочого місця.

IV.Заключна части.

--- Що цікавого ви дізнались про цей фрукт?

--- У якій техніці ми його виготовляли?

--- Що вам найбільше сподобалось?

V.Підсумок заняття.

1.Відзначення найкраще виконаних робіт,старанних дітей.

2.Підбиття підсумків заняття.

Тема. Виготовлення фруктів у техніці пап’є-маше (груша). Заключне заняття.

Мета. Удосконалення вміння працювати з технікою пап’є-маше, навчити виготовляти грушу у цій техніці. Закріпити знання про послідовність роботи з папером. Розвивати творчі навички, увагу і фантазію. Виховувати любов до праці і природи.

Хід заняття

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

--- Як з’явився папір,хто його винайшов?

---- Як винайшли техніку пап’є-маше, які у неї особливості?

---- Для чого потрібні муляжі?

2.Вступне слово. Оголошення теми заняття.

Сьогодні у нас останнє заняття, на якому ми будемо працювати у техніці пап’є-маше, минулого заняття ми виготовляли яблуко, а на сьогоднішньому ми про довжимо роботу з фруктами, а щоб дізнатись про нього, потрібно розгадати загадку.

У садочку є плід,

Він солодкий, як мед,

Рум'яний, як калач,

Але не круглий, як м'яч, -

Він під самою ніжкою

Витягнутий трішки.

(Груша)

Всі про неї боксери знають

З нею удар свій розвивають.

Хоч вона й негожа,

Але на фрукт схожа ...

( Груша)

Жовта лампочка висить.

З'їсти нам її велить.

(Груша)

Цей фрукт на смак гарний і на лампочку схожий.

( Груша)

Отже, ви зрозуміли, що ми виготовлятимемо грушу. Дуже схожа робота на ту, що ми робили з яблуком(Вчитель роздає дітям потрібні матеріали).

3.Повторення правил виготовлення.

1. Перед використанням грушу, ретельно вимийте і висушіть її. Візьміть кілька аркушів білого паперу (серветки), і з допомогою ножиць наріжте квадратики 1,5 на 1,5 см. Опустіть папір в ємкість з водою, щоб вона трішки розм'якла.

2. Візьміть грушу і рівномірно, в один шар, обкладіть його мокрими шматочками папірців. Як тільки перший шар буде готовий, поверх нього нанесіть клей ПВА, потім нанесіть другий шар мокрого паперу. Кожні наступні шари виконуються так само. Можна чергувати шари: спочатку викладати шар з паперу, потім з серветки, так груша буде більш гладкою. Врахуйте: чим більше шарів, тим міцніше буде конструкція.

3. Відкладіть грушу; протягом доби вона повинно гарненько просохнути. Але врахуйте: пап'є-маше сушити на батареї не можна. Як тільки груша підсохне, візьміть її, і за допомогою гострого ножа, розріжте її вздовж по центру.

4. Вийміть справжню грушу з кожної половинки. Склейте 2 половини «паперової» груші; і зверху ще раз повністю обклейте грушу, але вже сухою білою серветкою (можна в 2-3 шари). Через годину, після цього можна починати фарбувати грушу.

5. Крім одноколірних відтінків, можна грушу прикрасити двома або трьома кольорами. Зробіть листочок з паперу, а з зубочистки-хвостик.

6.(Цю роботу діти виконують з вчителем) Останній етап нашої роботи — це нанесення лаку на пап'є-маше. Лак повинен бути безбарвний, він наноситься в один шар. Сушиться лак стільки часу, скільки вказано в інструкції на його пляшечці. А маленькі діти розфарбовують свою роботу акварельними фарбами

3. Повторення правил безпеки праці роботи з клеєм .

Фізкутхвилинка

Руки в сторону та вгору —

На носочки підніміться.

Підніміть голівку вгору

Й на долоньки подивіться.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз,

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли — руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали.

Нахил вліво — раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже й кінець.

Хто ж старався — молодець!

4. Практична робота дітей під наглядом керівника

5. Прибирання робочого місця.

IV. Заключна частина.

1. Бесіда

-Діти, чи сподобалось вам працювати у цій техніці?

- Що нового ви дізнались?

-Вам більше сподобалось виготовляти посуд, чи фрукти?

V. Підсумок заняття.

1. Відзначення найкраще виконаних робіт,старанних дітей.

Бібліографія

1. Міністерство освіти «Програма позашкільної освіти» Київ. «Грамота» 2005р.

2. http://nashakazka.org.ua/pages/zaychik.html

3. http://megasite.in.ua/20891-eh-yabluchko-yabluka-frukti.html

4. http://www.prozagadki.ru/169-detskie-zagadki-pro-grushu.html

Кiлькiсть переглядiв: 638

Коментарi

  • Aaronsuedo

    2017-09-13 03:00:30

    Компания CHEMPION-SANTEHNIK уже долгое время занимается установкой и ремонтом сантехнического оборудования в Москве. Мы предлагаем квалифицированные услуги по установке и ремонту сантехники в Москве и области. Также мы предлагаем большой спектр качественных услуг, перечень которых есть на нашем ресурсе. [url=http://chempion-santehnik.ru/]вызова сантехника в москве[/url] Наши специалисты профессионально и быстро удаляют поломки сантехнического оборудования, проводят монтаж и демонтаж сантехнического оборудования, в короткий срок производят все необходимые работы...